pátek 20. srpna 2010

16.8-18.8 Penang

Pondeli 16.8
Sotva jsem dorazila ze Singapuru uz jsem byla zase na cestach. Cesta do Penangu, ktera byla tentokrat hezky v pohodlicku autem nam trvala asi 5h. Penang je znamy jako "Perla orientu". Je to vlastne takove mestecko kde na kazdem kroku narazite na stanky s mistnimi specialitami a tak tu lidi snad nikdy neprestavaji jist.

Ja jsem pobyt v Penangu stravila s tetou Nalini, jeji kamaradkou a manzelem. Po 5 tydnech jsem zase usinala s prykryvkou a spala jsem az do pul 12. Tak tomu rikam prazdniny. Po probuzeni me hned bombardovali otazky jako co budu snidat/obedvat a vubec JIST? Ja bych se v tomhle meste najedla uz jen ocima ale ochutnavat jsem musela;) a tak jsem se alespon vzdycky snazila vyprosit si "neco lehkeho", protoze mi bylo jasne ze za chvili uz mi budou cpat pod nos dalsi dobroty. A tak jsem ochutnala cinskou ledovou ovocnou polivku, thajskou ultra palivou polivku Tomyam Soup s krevetami, dle mistnich nejlepsi Cendol v Malajsii (kokosove mleko+hnedy cukr+jakasi zelena zelatina+kopa ledu), dale take smazeny banan, osvezujici vodu z certveho kokosu ci Cocodok (bananove cosi). Nakonec i honba za pokladem jmenem Dorian skoncila v 11 vecer uspesne. Ano, Dorian je prohlasovan za krale ovoce a smrdi tak ze je zakazano ho konzumovat ve verejnych prostorech :D Taky jsem prisla na to ze v Penangu plati : "If you cannot reach the food, the food will reach you" :)

Behem 3 dnu jsem navstivila nekolik budhistickych chramu, byvale opevneni, mistni parky.....a ve stredu i plaz. Chybelo mi ranni behani a tak jsem si sla aktivne zaplavat pricemz se mi nejspis povedlo nakopnou nejakou meduzu, a noha se mi vyhazela palivymi pupinky.

Dozvedela jsem se zase neco vic o indicke kulture jako treba ze se tu porad jeste nosi domluvena manzelstvi na zaklade vymeny fotografii a souhlasnych horoskopu. Teta Nalini mi take ukazala jeji pokojik kde se modli a vzala me s sebou do malicleho chramu. Atmosfera byla zase protkana vonnymi tycinkami, ktere tu lide zapalovali a i na me zapusobila vsechna ta proudici energie, ktera sem skrze obycejne lidi a jejich modlitby vstupovala. Jeste ten vecer ze me teta taky vykouzlila Indku, kdyz me zahalili do sari (saty tvorene jednim dlouhatanskym kusem latky, ktere nosi indicke zeny).

Penang jsem si opravdu uzila :)

1 komentář:

  1. Ahoj Míšo,
    moc pěkné počtení:) Plánuji cestu do těchto končin a rozhodně příjemné namotivování.
    Měj se
    Jan

    Board of European Students of Technology
    Jan.chocholac@gmail.com

    OdpovědětVymazat